Sosyal Medyanın Önemi


Bir ürün, servis ya da hizmet sunarken, sosyal medyayı aktif olarak kullanmanın tanıtım üzerine olan olumlu etkisi herkesce aşikar. Uzun zamandır "Sosyal medyayı kullanmak bana ne yarar sağlayacak?" gibi soruları sıkça işitmekteyim. Bu içerikte, sosyal medyanın faydalarını yazıya dökmeye çalışacağım.

1. Hedeflenmiş Trafik

Özenle hazırlanmış sosyal medya hesaplarını kullanarak hedef kitlelere ulaşmak daha kolay. Özenle hazırlanmıştan kasıt; tasarım üzerine kafa yorulmuş, özgün içerikler ve üslup barındıran hesaplardır. Bir sosyal medya hesabı açıp insanların beğenmesini beklemek yerine "İnsanların bu sayfayı takip etmeleri için ne yapmalıyım?" sorusunu sormak daha işlevseldir. Reddit'de paylaşılan özenle hazırlanmış bir internet sitesi, paylaşıldığı gün 20.000 kullanıcıyı siteye çekebilmişti.
Ticari odaklı markaların %70'i ise müşterilerine Facebook üzerinden ulaştığını belirtmekte. Satın alma hizmeti sunan SEO'ların %84'ü ise tekliflerini yine Facebook üzerinden duyurmakta. Ana sayfasında özenle hazırlanmış paylaşımlarınızı gören bir kullanıcı, ürününüzü satın almaya her zaman daha yatkın olur. Çünkü yakındasınızdır ve teknoloji çağında araştırma yapmak büyük bir kesim için üşengeçliktir. Sayfanızı beğenen kullanıcılara kupon kodları ve özel içerikler sunarak daha fazla takipçi elde etmeniz de mümkün.

2. SEO

Arama motoru botları; internet mecrasında hangi sitenin düzenli trafik çektiğini ve hangisinin unutulup gittiğini ölçüp tartıyor. SEO için en önemli konulardan birisi olan PageRank; internet sitesinde sosyal medya hesaplarını paylaşmış kişi ve kurumların arama sıralamalarında öne çıkmasına yardımcı oluyor. Çünkü Google gibi şirketler kullanıcı deneyimini iyileştirmek adına sitelerin güvenilir olup olmamasını önemsiyor. Yine arama motorları yardımıyla Twitter gibi internet siteleri üzerinden bir ürünün ya da hizmetin anahtar kelimelerini aratan kitleye doğrudan ulaşmanız mümkün. Bu konuda detaylı bilgi için hootsuite.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

3. İlişkiler

Kolay erişilebilir olmak, tüketicilerin en çok önemsediği meselelerden bir diğeri. Kişi ve kurumlar sosyal medya aracılığıyla daha erişilebilir oluyorlar. Yani; bir kişinin aklına bir konu takıldığında size ulaşıp cevap alabilecek olmasını bilmesi, kişiye kendini özel hissettiriyor. Bu mecrada işi ileriye taşımış sitelere bakarsanız her zaman kullanıcı memnuniyetini baz aldıklarını görebilirsiniz. Robot gibi herkese aynı cevabı göndermek yerine her bir kişiye özel cevaplar hazırlarsanız, büyüme hızınızın yükselmesi olası. Bunun yanı sıra sosyal medya, aynı sektörden insanlar ile tanışmanızı ve hatta birlikte çalışamanıza olanak sağlar.

4. Sosyal Market

Sosyal medya konusunda yapılan en sık hatalardan biri sürekli ticari içerik paylaşmak. Ürününüzden ya da hizmetinizden gelir elde etmek istemeniz kadar doğal bir şey yok ancak "tıklanma alsın" zihniyetiyle paylaşıldığı belli olan linkler, uzun vadede markanın imajını zedelemekten başka hiçbir şey yapmaz. Bunu yapmak yerine bağlantı verirken de kullanıcının ilgisini çekebilecek nitelikte başlıklar hazırlamak ve özgün olmakta fayda var.

5. Sosyal Medya Reklamcılığı

Sosyal medyanın önemli olmasının sebeplerinden bir diğeri ise reklamların gelişmiş derecede özelleştirilebiliyor oluşu. Facebook reklamlarını ele alırsak; reklamınızın belirli lokasyonlara, eğitim seviyesine, kişilerin beğendiği sayfalara, hatta satın alma geçmişine kadar özelleştirebiliyor oluşu.

6. Sponsorluk

İleri seviyede markalaşma yoluna giden kişi ve kurumlar için sosyal medya daha çok önem arz ediyor. Bir sanatçıya vs. sponsor olursanız, insanların sizi sosyal medyada bulmasını istersiniz. Bu şekilde hem marka değerini artırır hem reklamınızı yapmış olursunuz.

Neler Yapmalı?

Orta ve büyük ölçekli markaların %91'inin, birden fazla sosyal medya hesabına sahip olduğunu biliyor muydunuz? Birden fazla mecrada bulunmak daha ulaşılabilir olmak demektir. Ancak küçük ölçekli markalar için tavsiyem, temeli Twitter ve Facebook üzerine kurmaları. Çünkü tek bir sosyal medya hesabı yönetimi başlı başına sıkı çalışma, büyük ölçekli zaman ve sıkı motivasyon gerektiren bir iş iken birden fazla hesabı yönetmek kolay bir iş değil. Temelin sağlam atılması hem ziyaretçilere güven verir hem de büyüme hızını organikleştirir. Aynı alanda içerik ürettiğiniz, hizmet ya da servis sunduğunuz diğer markaların bütçeleri sizinkinden fazla olabilir. Ancak sosyal medyada önemli olan bütçe değil reklam yönetimidir. Viral reklamlar ve dikkat çekme taktiklerini en iyi uygulayan alanında lider olur. Kullanıcıların komedi bazlı dikkat çekme taktiklerine, giflere, paylaşılan bağlantının tıklanmaya değeceği algısı yaratan içeriklere daha çok ilgi gösterdiği gözlemlenmiştir. Kısacası kişiselleştirilmiş ve eğlendirici bağlantılar her zaman daha gözdedir.


0 yorum:

Yorum Gönder