SEO Optimizasyon Rehberi : Bölüm 1

SEO Optimizasyon Rehberi

Google Adsense : Başvurum Kabul Edildikten Sonra Neler Yapmalıyım? başlıklı yazımda detaylı bir SEO optimizasyon rehberi hazırlayacağımın sözünü vermiştim. Rehber; toplamda 11 bölümden oluşacak olup, temel konulardan en üst düzeye doğru sıralanacaktır. Görüntülemekte olduğunuz SEO Optimizasyon Rehberi : Bölüm 1 başlıklı içerikte; arama motorlarının çalışma mantığı ve bizzat arama motorları geliştiricileri tarafından verilmiş tavsiyelere yer verilecektir. Aklınıza takılan herhangi bir soruyu yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.

Arama Motorlarının Amacı

Arama motorlarının amacı; kullanıcının elde etmek istediği bilgiye en hızlı ve en doğru şekilde ulaşmasını sağlamaktır. Peki bunu nasıl yapar?

Tarama ve Dizin Oluşturma

İnternet alemini koca bir şehir, arama motorlarını ise bir metro olarak düşünelim. Metro; doğru yerlere inşa edilmiş duraklara ihtiyaç duyar. Böylece kişinin istediği yere rahatlıkla gitmesini sağlayabilir. Bu bağlamda durakları ise; bağlantı (link) olarak düşünebiliriz. Peki bu durumda hattın işlevi nedir?

Arama motorlarının "örümcek" olarak adlandırdığı botlar bir siteyi ziyaret ettiğinde; o sitedeki anahtar kelimeleri, bağlantıları, görselleri, dosya uzantılarını, başlıkları ve url biçimini tararlar ve sonrasında dünya çapında konumlandırdığı serverlarına edindiği bilgileri depolar. Bir kullanıcı "araba" kelimesini arattığında, arama motorları; taramasını en doğru yapabildiği siteyi kullanıcıya ulaştırır. Ancak arama motorları bir siteyi listelemek için sadece doğruluğunu baz almazlar.

Cevap Canavarı

Arama motorları; kullanıcının arattığı kelimeler ile alâkalı internet sitelerini listelemeye çalışırken iki temel etkeni baz alır :

- Sitenin Yararlı İçerik Sunup Sunmadığı
- Sitenin Popülerlik (Pagerank veya Rank) Değeri

Arama Motorları Yararlı İçeriği ve Popülerliği Nasıl Tespit Eder?

Bir arama motoru kullanıcıya sadece arattığı kelimelerle alakalı içerikleri listelemek istemez.
Aynı zamanda en doğru ve güvenilir içeriği de sunmak ister. Yapılan araştırmalar sonucunda; popüler olanın kullanıcıyı daha çok memnun ettiği göz önüne çıkmış ve arama motorlarının algoritmaları da bu yönde geliştirilmiştir. Örneğin bir arama motoruna "ekşi" yazdığınıza karşınıza çıkacak ilk şey limon değil ekşi sözlük olacaktır. Çünkü ekşi sözlük internette ekşi şeylerden daha çok aranmaktadır.

Bu algoritma elbette sadece tek bir faktörü göz önünde bulundurmuyor. Algoritmanın göz önünde bulundurğu bütün faktörlere bu bağlantıyı kullanarak erişebilirsiniz.

Arama Motorlarından Tavsiyeler

- İnternet sitenizi ticari kaygı güderek kurduysanız dahi içeriklerinizi kullanıcılara faydalı olacak şekilde üretin. Çünkü arama motorları bu tarz siteleri geliştirdikleri algoritmalar yardımıyla keşfedebiliyor ve liste dışı bırakabiliyor. Detaylı bilgi için bu bağlantıya tıklayarak Google Sandbox başlıklı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

- Bir yazınızda birden fazla dış veya iç bağlantıya (link) yer verdiyseniz; bu linklerin en az 1 tanesinin çalıştığına, yönlendirme yaptığına emin olun.

- Bilgi ağırlıklı içeriklere önem verin ve içeriğin başlığında açıklayıcı ve net kelimeler kullanın.

- İçeriklerinizi internette paylaşırken SEO dostu url'ler kullanın. Google, doğru yapılandırılmış bağlantı adreslerine önem veriyor.


- Tıpkı Google gibi Bing arama motoru geliştiricileri de; bağlantı adreslerini SEO dostu oluşturmanız gerektiğini vurguluyor.

- İçeriğinizin Bing botları tarafından listenebilmesi için Adobe Flash Player, Java, Ajax gibi araçların içine gömülü olmaması gerektiğine dikkat etmelisiniz.

- Düzenli içerik üretimine ve anahtar kelimelerin yerleşimine önem vermelisiniz.

- Sonuçlarda çıkmasını istediğiniz kelimeyi görselin içine yerleştirmeyin. Örneğin; X Kitapçısı adlı bir içerik oluşturdunuz ancak bu X Kitapçısı yazısını text olarak değil de görselin içine yazdınız.

İpucu : İçeriklerinizde bağlantı (link) veriyorsanız; bu linkleri yazının ilk paragrafında vermeye özen gösterin. SEO araştırmalarına göre, ilk paragrafta bağlantı oluşturulan içerikler daha çabuk listeleniyor ve ön sıralarda yerini alıyor.

SEO Optimizasyon Rehberi Bölüm 1'in sonuna geldik. İçeriği faydalı bulduysanız lütfen paylaşmayı unutmayın. Yazı içerisinde bahsedilen eylemleri nasıl gerçekleştireceğinizi bilmiyorsanız lütfen aşağıdaki bağlantıları takip ediniz. Bölüm 2'de görüşmek dileğiyle.

1. Anahtar Kelime Nedir?
2. SEO Nedir?
3. Blog Yazmak : Ne Yapmalı/Yapmamalı?
4. Google Sandbox Nedir?
5.SEO Dostu Bağlantı Adresi (URL) Nasıl Oluşturulur?
6. Özgün İçerik Nasıl Oluşturulur?
7. Özgün İçerik Üretebilmek İçin Yapmanız Gereken 7 Şey
8. Görselleri SEO'ya Göre Düzenlemek




0 yorum:

Yorum Gönder