PageRank Değeri Nasıl Yükseltilir?


SEO uzmanları; arama motorları algoritmalarının nasıl çalıştığını çözmeye çalışarak; PageRank değerlerinin nasıl yükseltileceğini ve arama sonuçlarında ilk sayfalarda nasıl çıkılabileceğini öğrenmeye çalışıyor.

Bu yazımda; SEO ve analitik uzmanları ile gerçekleştirilmiş görüşmeler ve anketlerin sonuçları doğrultusunda sitenizin PageRank değerini nasıl yükseltebileceğinize değineceğim. PageRank değerinin ne olduğunu bilmiyorsanız bu bağlantıyı takip ederek Kavramlar başlığına göz atınız.


En popüler arama motoru Google; bir sitenin PageRank değerlerini belirlerken neleri göz önünde bulunduruyor?

İç/Dış Bağlantılar

İçeriğinizde vermiş olduğunuz bağlantılar (linkler) Google tarafından en çok ciddiye alınan etken. Verilen bağlantının içerik kalitesi, PageRank değeri, diğer sitelerin bağlantıdaki site hakkındaki yorumları, doğruluğu&güvenilirliği bir sitenin PageRank değerini doğrudan etkiliyor. Örneğin; spam yönlendirmesi yapan linkleri sitenizde barındırıyorsanız, Google PageRank değerinizi düşürüyor.

Anahtar Kelimeler

Google algoritmasının en çok dikkat ettiği ikinci husus; anahtar kelime kullanımı. Anahtar kelimelerin kullanıldığı içeriğin başlığı, kalitesi, toplam kelime oranı ve yazım modellemesi, anahtar kelime oranı gibi etkenler PageRank değerinizin yükselmesine/düşmesine neden oluyor.

Site Tasarımı

Sitenin içeriği ve içeriklerin uzunluğu, biçimi, okunabilirliği, güvenilirliği, sayfa optimizasyonu ve sitenin yüklenme/açılış hızı, anahtar kelime ve sayfa optimizasyonu, bağlantı adresi yönlendirmesi (http/https) Google algoritmasının dikkat ettiği üçüncü etken.

SERP ve Trafik Verileri

Site adresi ve içeriklerin SERP, tıklanma ve ziyaretçi verileri ve CTR sorgusu algoritmanın dikkat ettiği dördüncü etken.

Bilinirlik

Algoritmanın dikkat ettiği beşinci etken, markanın/internet adresinin başka markalar tarafından (haberler, sosyal/analog medya, arama araçları) bahsedilmiş olması.

Anahtar Kelime Eşleşme Doğruluğu

Algoritma, kullanıcının ziyaret ettiği sitede geçirdiği vakte ve aradığı kelimenin "tam" eşleşmesini baz alarak sitenin PageRank değeriyle oynuyor. Örneğin; bir kişi "turkuaz renkteki arabalar" kelimesini Google'da aratmışsa ve içeriğinizde tam olarak bu tamlama geçiyorsa, Google kullanıcıyı sizin sitenize yönlendiriyor ve kullanıcının sitenizde geçirdiği süreyi hesaplıyor.

Alan Adı Uzunluğu ve Sertifikalar

Bir sitenin alan adının uzunluğu, TLD uzantısı ve kullanıcıya sunduğu sertifikalar da algoritmanın PageRank değeri atamasında bir diğer etken.

Sosyal Medya Yönetimi

Algoritmanın son kontrol ettiği şey; sitedeki içeriklerin Facebook, Google+ ve Twitter üzerinden paylaşıp/paylaşılmadığı ve paylaşılma sayısı.

Yukarıda bahsi geçen konularda çalışma yapmak istiyorsanız 11 parçadan oluşan SEO Optimizasyon Rehberi başlıklı yazıma göz gezdirebilirsiniz. İçeriği faydalı bulduysanız lütfen paylaşmayı unutmayın. Aklınıza takılan herhangi bir konu var ise yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder